Να γίνουν τα
Κ.Ε.Π. πλήρη υποκαταστήματα του Κράτους
Τώρα είναι η ώρα να εδραιωθεί η Δημοκρατία της Καθημερινότητας
Εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"
Τρίτη 8 Απριλίου 2008
Ελένη Δελβινιώτη
Και
όμως υπάρχει μια δημόσια υπηρεσία που βρίσκεται στη γειτονιά σας,
δεν έχει ουρές, εξυπηρετείσθε αμέσως ή το πολύ στα πρώτα δέκα λεπτά,
μπορείτε να πάτε όταν δεν δουλεύετε (τα απογεύματα τις καθημερινές
και το Σάββατο το πρωί) και κυρίως εκεί οι υπάλληλοι πίσω από το
γκισέ χαμογελούν...
Πρόκειται για τα
Κ.Ε.Π., έναν πετυχημένο θεσμό, όχι μόνο γιατί η ιδέα ήταν τόσο απλή,
όχι μόνο γιατί βραβεύτηκαν και στο εξωτερικό, αλλά πάνω απ΄όλα γιατί
συνάντησαν την πλήρη και καθολική αποδοχή των Ελλήνων, (σε έρευνα,
9 στους 10 δήλωσαν ότι πήγαν και θα ξαναπάνε στα Κ.Ε.Π. γιατί
εξυπηρετήθηκαν). Πρωτόγνωρο, αλλά αληθινό : Ελληνες πολίτες μιλούν
τόσο θερμά λόγια για μια δημόσια υπηρεσία.
Το πρώτο Κ.Ε.Π.
ανοίγει στην καρδιά της Αθήνας, στο Σύνταγμα, το εγκαινιάζει ο τότε
πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης ζητώντας συμβολικά την έκδοση
φορολογικής του ενημερότητας, υπουργός Προεδρίας είναι η Βάσω
Παπανδρέου και το ημερολόγιο δείχνει 4 Ιουλίου 2001. Το πρώτο Κ.Ε.Π.
είναι ενταγμένο στη λογική μιας δημιουργίας διοικητικού
πολυκαταστήματος.
Τη διαφορετική
πνοή στα Κ.Ε.Π. δίνει ως υφυπουργός στο υπουργείο Εσωτερικών ο
Σταύρος Μπένος. Προερχόμενος από την Τοπική Αυτοδιοίκηση συλλαμβάνει
την ιδέα ενός μικρού Κ.Ε.Π. σε κάθε δήμο και «χτίζει» με θέρμη (που
κανείς τότε δεν συμμεριζόταν) την προοπτική των 1.000 και πλέον
Κ.Ε.Π. σε όλη την Ελλάδα που σήμερα είναι πραγματικότητα....
Ο Σταύρος Μπένος
σήμερα δεν βρίσκεται στην πολιτική, καθώς ο ίδιος επέλεξε να μην
είναι υποψήφιος στις εκλογές του περασμένου Σεπτεμβρίου. Είναι όμως
εδώ και με το ίδιο πάθος μιλάει για το μέλλον του θεσμού, ζητάει τα
Κ.Ε.Π. να γίνουν οι Τράπεζες της Διοίκησης, οραματίζεται τη
Δημοκρατία της Καθημερινότητας και, πράγμα σπάνιο για πολιτικό (έστω
και πρώην), αναγνωρίζει τη συμβολή της Ν.Δ. στη σταθεροποίηση του
θεσμού...
«Το ΠΑΣΟΚ
οραματίστηκε και ξεκίνησε το σπουδαίο αυτό θεσμό. Η Ν.Δ. τον
συνέχισε και τον σταθεροποίησε», δηλώνει χωρίς περιστροφές στην
«Ε». Τώρα όμως είναι η ώρα να γίνει το μεγάλο βήμα, δηλαδή, από τις
απλές υποθέσεις των πολιτών να περάσουμε στις δύσκολες, τις πιο
περίπλοκες και να προσεγγίσουμε εκείνες τις κοινωνικές ομάδες που
αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην επαφή τους με τη Δημόσια
Διοίκηση (θέματα συντάξεων, μεταναστών, αγροτών κ.ο.κ.). Τώρα είναι
η ώρα να γίνουν τα Κ.Ε.Π. πλήρη υποκαταστήματα του Κράτους για όλες
τις διοικητικές υποθέσεις των πολιτών (όπως είναι τα υποκαταστήματα
των τραπεζών για τις αντίστοιχες οικονομικές). Τώρα είναι η ώρα να
εδραιωθεί η Δημοκρατία της Καθημερινότητας».
Τι νομίζετε ότι
πρέπει να γίνει;
«Να προχωρήσουμε
στην ολοκλήρωση του οράματος. Δηλαδή για κάθε υπόθεση των πολιτών
με τη διοίκηση (είναι συνολικά 1.200 υποθέσεις, από το πιστοποιητικό
γέννησης ως τη σύνταξη) να δεσμεύεται το κράτος για συγκεκριμένη
προθεσμία διεκπεραίωσης, που όταν δεν τηρείται, ο πολίτης να
δικαιούται οικονομική αποζημίωση. Ετσι θα περάσουμε σε μια Δημόσια
Διοίκηση στόχων και αποτελεσμάτων με διαφάνεια, με αξιολόγηση και
λογοδοσία, που θα φέρει στο επίκεντρο τους πολίτες με τις ανάγκες
και τις προσδοκίες τους.
Μήπως είστε πολύ
αισιόδοξος;
«Αν θυμάστε, και
τα Κ.Ε.Π. ξεκίνησαν με πολλές επιφυλάξεις. Είναι δυνατόν να υπάρχει
μια δημόσια υπηρεσία οργανωμένη ηλεκτρονικά, στελεχωμένη με νέα
αγόρια και κορίτσια με το χαμόγελο στα χείλη και τη δημιουργική
επιθυμία για εξυπηρέτηση; Είναι δυνατό να συναντηθούν οι πολιτικές
δυνάμεις της χώρας και να δουλέψουν από κοινού για τη Μητέρα των
Μεταρρυθμίσεων, που είναι μια αποτελεσματική και ανθρώπινη
διοίκηση; Να λοιπόν που όχι μόνον είναι δυνατό, αλλά έγινε και
πραγματικότητα.....» |